Studio Willeke Binnendijk maakt families van objecten.

Om naar te kijken en om vast te houden.

In de online winkel vind je de resultaten van mijn werk.

 

Als je zelf de grenzeloze mogelijkheden van klei wilt ervaren, aarzel dan niet om een workshop te boeken.

 

Wil je op de hoogte blijven van workshops, nieuw werk en shopupdates? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

 


In mijn zelfgebouwde tuinstudio, ten noorden van Amsterdam, ontdek ik grenzen van klei, zoek ik naar vorm en ontwikkel ik glazuurrecepten. Oude vormen en recepten zijn een belangrijke inspiratiebron.

 

In 2018 kwam ik, als student bij de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam, in aanraking met klei. Sindsdien voel ik diepe bewondering voor de makers die mij voorgingen en hun kennis deelden met volgende generaties. 

 

Volgens de bioloog Ellen Dissanayake is het maken van kunst (artifying) biologisch gedrag. Het hoort bij ons om dingen mooi te maken, objecten te ordenen en naar balans te zoeken in vormen. Ik zie mijn werk als een meditatief proces dat voortkomt uit de interactie met klei.

 

Als je een van mijn stukken in handen houdt, hoop ik dat ook jij de verbinding kunt voelen met de rijke geschiedenis van het ambacht en verhalen die samensmelten in elk stuk.

 

 

Studio Willeke Binnendijk creates families of objects.

To admire and to hold.

In the online store you find my work.

 

I you want to explore the boundless possibilities of clay, book a workshop here.

 


In my self-built tiny garden studio, I explore the clay's boundaries, search for balance in form, and develop glaze recipes. Old vessel forms and recipes are a great source of inspiration

 

I started working with clay in 2018, when I was a student at the Gerrit Rietveld Academy in Amsterdam. As a ceramicist, I hold a deep admiration for the clay-workers who preceded me, for passing on their knowledge to the next generations. 

 

According to biologist Ellen Dissanayake, creating art (artifying) is a biological behavior. It is inherent in us to make things beautiful, to organize objects, and to seek balance in forms. I see my work as a meditative process that arises from the interaction with clay.

 

My hope is that you, too, can feel the connection when you experience my work—a connection to the history and stories woven into every piece.